sobota, 15 marca 2014

Tłumaczenie: IA - Shounen Brave

Tak, przetłumaczę całe "Kagerou Project" - tylko nie do końca w prawidłowej kolejności. Ta piosenka posiada dopisek: "historia która kradnie oczy"


Tłumaczenie:

Odważny chłopiec

Płakałem, "Proszę nie jedz mnie"
I nie mogłem pomóc, ale trzęsłem się
Byłem przestraszony, jak łatwo poczułem się samotny
Jakby "odwaga" sama mnie znienawidziła

Był tam szczeniak, przesiąknięty deszczem
Zupełnie tak jak ja
I błagałem go, by zrozumiał mnie
Objąłem go i powiedziałem:

"Ty nie będziesz mnie prześladował, prawda?
Zostańmy przyjaciółmi, bez żadnych słów
Zrozumiałem, że naprawdę chce coś powiedzieć"

Ale czekała na mnie już tragedia
Słyszałem je, głośne głosy
Pukały do mojego zamkniętego umysłu

"Tu jest tak brudno"
"Wypróbujmy sztuczkę"
"Nienawidzę Cię"
"Po prostu zgiń już"

"Odgłosy moich myśli"
Wszystkie co do jednego
Odmówiły wykonywania poleceń
Zaczęły walić do drzwi

Jeśli nie będę mogła mówić
Moje serce złamie się
Zaraz zacznę płakać

"Zostaniesz poniżony, bo miałeś nadzieję"
Odgłosy w pajęczynie ciągle to powtarzały
I posadziły to we mnie zamiast odpłaty

Dzisiaj głosy znów mnie pociągnęły
I latały w zmieszanym mnie
Ukradłem myśli innych
Dziwny ja, którego wszyscy nienawidzili

Uciekałem próbując ucieczki*
Ponieważ tutaj nie mogę nawet oddychać
Unikałem oczu nienawiści w mieście,
Musiałem to przerwać, gdziekolwiek

Cisza we wspaniałym lesie
Nie była dobra do myślenia
Po raz kolejny byłem przerażony
I był tu ktoś kto na mnie czekał**

Mogłem to słyszeć,
"Dziś znów czekałam na malowane dziś
Kimkolwiek jesteś zabierz mnie stąd,
Tu jest tak samotnie"

"Głos moich myśli"
Tak naprawdę był wczorejszym mną
"Boisz się myśli?"
"Zostawisz odwagę by zmienić jutro?"

"To nie prawda" - zapukałem do drzwi
Ta historia jest bardzo delikatna
Odważnie, delikatnie, otworzyłem je
Klęcząca dziewczyna powiedziała:

"Wczoraj, dzisiaj i przedwczoraj
Miałam sen w którym
Ten dziki świat łatwo się rozpada"

To uczucie przerażenia
Te głosy pełne bólu
Ale co jeśli można nas ocalić?
Jak obrazki w książkach?

Pukałem ze sciszonym głosem
Te uczucia po prostu zbudowały dzisiaj
Powiem ci to, powiem ci to
"Nawet jeśli tak, to wszystko jest już dobrze,
Nie płacz"

Jeśli będę mógł się arogancko śmiać
Ze swoim zamkniętym sercem
Głosy moich myśli
Będą mogły powiedzieć, że
Serce ocaliło serce
To coś jak odwaga

Zacząłem dziś dumnie kroczyć
Tak jak każdego następnego dnia
Głosy zostały za drzwiami
Już ich nie słychać

-----
*Wiem, że to zdanie po polsku nie ma sensu. Chodzi o "smak ucieczki", czyli o samo uczucie.
**I tak oto pojawiła się królowa tragedii, Mary.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz